Звіт директора школи за 2019/2020 навчальний рік

Ось і добіг до кінця самий незвичайний , найсумніший навчальний рік в умовах карантину з порожніми коридорами та відсутністю дітей у школі. Але всі ми: вчителі, батьки, учні впоралися із цим випробуванням. Знаю, що діти теж скучили за школою, за спілкуванням із одноласниками та вчителями.

Під час карантину батьки ближче пізнали своїх власних дітей, допомагали їм із проблемами у навчанні, більше дізналися про їхні захоплення чи потреби.

Закінчення навчального року - добра нагода підбити певні підсумки в діяльності закладу освіти. Запитати себе і вас, що ми хочемо покращити в наступному році!?

Кожен директор і його педагогічний колектив мріють, щоб їхній заклад освіти вирізнявся серед інших, викликав бажання влаштуватися на роботу та навчатися в ньому. Усе залежить від нас самих: змінюємося на краще ми, змінюється на краще і наш колектив.

Нині настав час запитань і відповідей, висновків і узагальнень.

Діяльність ОНЗ Прибірське НВО у 2019-2020 навчальному році здійснювалась згідно з вимогами основних нормативних документів:

- ст. 53 Конституції України;

- Нової редакції Закону України «Про освіту»;

- Концепції НУШ;

- Закону України «Про загальну середню освіту»;

- Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;

- Наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2018 №283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи»;

- Національної доктрини розвитку освіти;

- Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді;

- Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти;

- Положення про загальноосвітній навчальний заклад;

- Положення про раду закладу освіти;

- Положення про педагогічну раду;

- Положення про батьківський комітет;

- Положення про батьківські збори;

- Положення про методичну службу школи;

- Положення про раду профілактики;

- Положення про учнівське самоврядування;

- Положення про навчальний кабінет;

- Статуту школи та інших чинних законодавчих та нормативних документів.

У 2019/2020 навчальному році педагогічний колектив працював над єдиною педагогічною темою «Створення психолого-педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень і формування активності та загальної культури учнів».

Складовими частинами цієї теми були:

В управлінні:

- оптиматизація методичної роботи школи;

- створення оптимальних умов для здійснення педагогічними працівниками результативної самоосвітньої діяльності;

- підвищення рівня підготовки та проведення колективних форм роботи з метою подальшого вдосконалення дидактичної компетентності вчителів;

- створення умов для педагогів з метою підвищення якості освітнього процесу;

- розробка стратегії розвитку школи на період до 2025 року.

У навчанні:

- реалізація принципу наступності;

- посилення здоров’язберігаючого аспекту освітнього процесу шляхом активного використання певних технологій;

- управління результатами та якістю навчання;

- удосконалення системи роботи з обдарованим учнями;

- забезпечення диференціації навчання шляхом проведення якісної допрофільної підготовки.

У вихованні:

- виховання потреби здорового способу життя;

- педагогічна підтримка духовного, морального зростання здобувачів освіти;

- оптимізація співпраці учасників освітнього процесу;

- управління процесом соціалізації учнів;

- соціальний захист та створення оптимальних умов навчання обдарованої молоді;

- орієнтація виховної діяльності на реалізацію патріотичної складової у відповідності з програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;

- оптимізація діяльності щодо попередження правопорушень, негативних проявів у молодіжному середовищі;

- активізація правового виховання;

- розвиток фізкультурно-оздоровчого шкільного комплексу.

Психолого-педагогічні завдання:

- забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників освітнього процесу;

- психологічна корекція педагогічної діяльності та професійної мотивації вчителів;

- оптимізація практичної психолого-педагогічної допомоги батькам;

- психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної, творчої обдарованості.

У 2019/2020 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики в галузі освіти, створення належних умов для навчання і виховання учнів, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей і підлітків, подальше впровадження профільного навчання.

Керівництво, підвищення якості та ефективності внутрішнього управління забезпечувалося документами планування роботи: типовою освітньою програмою, перспективним, річним, місячним та тижневим планами.

Принцип доцільності і оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базувався на аналітичних даних, отриманих в ході внутрішнього контролю.

Адміністрацією постійно проводились консультації та спільно розглядалися питання з такими структурними підрозділами закладу, як:

Рада закладу освіти,

педагогічна рада,

батьківський комітет,

профспілковий комітет.

Середня наповнюваність класів становить 10 учнів. У філіях ( Оранська та Русаківська) - 4 учні.

Станом на 01 червня 2020 року до 1 класу набрано :

ОНЗ Прибірське НВО - 11 учнів;

Оранська філія - 4 учнів,

Русаківська філія - 2 учнів.

Зроблено набір до 10-го класу, в якому буде здобувати освіту 5 учнів.

У навчальному 2019/2020 навчальному році працювала група продовженого дня, яку відвідувало 30 учнів 1-4-х класів (підвіз).

З метою вивчення ефективності та результативності впроваджених у освітній процес форм і методів роботи з учнями в закладі проводилась діагностика та моніторинг результативності навчання здобувачів освіти. Основна увага приділялась проведенню порівняльного аналізу результатів тематичних та семестрових оцінок, участі в предметних олімпіадах, творчих конкурсах.

За результатами навчальних досягнень учнів був визначений рейтинг навчальних предметів за середнім балом.

Було проведено аналіз навчальних досягнень учнів за рівнями, який показав, що близько 50% учнів 5-11-х класів навчаються на середньому рівні, що говорить про недостатню мотивацію учнів до навчання. Тому керівникам ШМО та вчителям-предметникам необхідно розробити систему роботи щодо підвищення ефективності навчальної діяльності учнів та педагогічної діяльності вчителів. Адміністрації взяти під особистий контроль дане питання.

Отже, для підвищення якості освіти, активізації методів навчання, забезпечення системності знань учнів, формування наукового світогляду учнів у 2020/2021 навчальному році шкільним методичним об’єднанням, необхідно продовжити роботу в цьому напрямі, розробити заходи, направлені на удосконалення міжпредметних зв’язків, активізувати міждисциплінарну роботу, включити окремим розділом в плани роботи ШМО.

На кінець навчального року ДПА в 4-х та 9-х класах , у зв’язку з карантинними обмеженнями, була відмінена.

В 11 класі виявили бажання здавати ЗНО 5 учнів.

У 2019/2020 навчальному році складовими системи внутрішнього контролю були:

1. Контроль за рівнем засвоєння навчальних програм згідно графіку.

2. Контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, виховання і розвитку здібностей учнів в процесі навчання.

3. Контроль за веденням документації класних журналів, особових справ, щоденників учнів, календарно-тематичних і виховних планів.

4. Контроль за відвідуванням учнями навчальних занять.

5. Контроль за реалізацією програмних вимог КОНЦЕПЦІЇ НУШ.

6. Контроль за організацією освітнього процесу з використанням дистанційних технологій.

Контроль за якістю викладання предметів здійснювався декількома шляхами:

1. Персональний контроль (бесіди, анкетування), відвідування уроків вчителів школи, згідно річного плану роботи. Адміністрацією вивчалася система роботи вчителів, які проходили атестацію у 2019/2020 н.р.

2. Тематичний контроль. В ході перевірки вивчався рівень знань і умінь учнів на уроках з предметів: українська мова, математика, географія, фізична культура.

3. Класно-узагальнюючий контроль. З метою перевірки організації і підготовки учнів до засвоєння навчального матеріалу, виявлення потенційних можливостей колективу у вересні- жовтні 2019 року вивчались колективи 5-7 класів.

Навчальні програми за 2019/2020 навчальний рік виконані.

Проблемі наступності у навчанні також була приділена увага: проведені спільні засідання ШМО вчителів початкових класів, наради при директорі, мала педрада з питань адаптації першокласників , п ятикласників та узгодження єдиних вимог вчителів середніх та початкових класів до оцінювання навчальних досягнень учнів , індивідуальні психологічні консультації з батьками першокласників та п’ятикласників. Робота в цьому напрямку була проведена на достатньому рівні, що дало можливість успішно адаптуватись учням 1-х, 5-х класів.

Розвиток високотехнологічного інформаційного суспільства стимулює розвиток різноманітних форм позакласної та навчальної роботи з учнівською молоддю. З метою реалізації Державної програми роботи з обдарованою молоддю адміністрацією та педагогічним колективом школи у 2019/2020 навчальному році були здійснені такі заходи:

- поновлений інформаційний банк даних про обдарованих учнів школи;

- проведений І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з начальних предметів;

- організована робота з підготовки та участі учнів школи в районному та обласному етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з начальних предметів олімпіадах;

-організовані та проведені конкурси та виставки творчих робіт учнів, спрямовані на виявлення та самореалізацію обдарованих дітей;

- організована робота гуртків за бажанням учнів;

- забезпечене інформування про всі досягнення учнів школи.

Робота колективу закладу, проведена за програмою виявлення та підтримки талановитої молоді і створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності, має свої позитивні результати. Як відомо, дієвим засобом формування мотивації до навчання, підвищення пізнавальної активності, поглиблення і розширення знань, створення умов для збереження і розвитку інтелектуального потенціалу нації є різноманітні інтелектуальні змагання: Всеукраїнські олімпіади, турніри, Інтернет-олімпіади.

Методичні об’єднання проводили роботу із зацікавлення учнів до вивчення предметів, до організації і проведення предметних тижнів. В 2019/2020 н. р. можна виділити проведення предметного тижня зарубіжної літератури, української мови, математики.

Учні школи брали активну участь в конкурсах та у спортивних районних змаганнях.

У 2019/2020 навчальному році у закладі за індивідуальною та інклюзивною формою навчалося 4 дітей з особливими освітніми потребами на підставі довідок ЛКК та заяви батьків.

Велика увага приділялась якісному складу вчителів, що працюють з учнями вдома.

Індивідуальні навчальні плани учнів розроблялись згідно відповідних Програм з предметів та рекомендацій ІРЦ . Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснювалось відповідно до діючих нормативних документів Міністерства освіти і науки України.

Згідно з річним планом роботи у ОНЗ Прибірське НВО була організована профорієнтаційна робота.

Протягом 2019/2020 навчального року постійно оновлювався куточок профорієнтації, де кожен учень отримував інформацію щодо існуючих вищих закладах різних рівнів акредитації, їх розташуванням, спеціальностей та інше. У бібліотеці працювала постійна виставка спеціальної літератури «Ким бути?» та фотовиставка «Професії моїх батьків».

На початку вересня під контролем практичного психолога Шихненко Т.В., класними керівниками 9 та 11 класів було зроблено аналіз працевлаштування випускників.

Практичний психолог провела групові та індивідуальні консультації для класних керівників та учнів з питань профорієнтаційної роботи.

Впродовж року учні 9 класу зустрічалися з представниками ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації, учні 11 класу зустрічалися з представниками ВНЗ ІІІ- ІV рівнів акредитації, відвідали Дні відкритих дверей.

Класні керівники відвідували разом з учнями «Ярмарок професій», проводили батьківські збори за темою «Значення вибору в житті людини».

Виховна робота з учнями здійснювалася заступником з виховної роботи Захаровою Л.М. та заступником з НВР Грицаєнко В.В., завідуючою Оранської філії Копко О.М. та Маценко О.В. - завідуючою Русаківською філією., відповідно до Законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. У закладі створено виховну систему, яка є ефективною, має реальні шляхи розвитку й удосконалення.

Наша освіта має повною мірою виконувати свою важливу місію -прищеплення молодим поколінням загальнолюдських і національних цінностей та ідеалів, плекання їхніх патріотичних почуттів, допомагати усвідомити неприпустимість розмежування української спільноти за регіональною, етнічною, релігійною, соціально-політичною чи будь-якою іншою ознакою.

Виховна робота проводилась за напрямками основних орієнтирів виховної роботи.

У закладі працювало 11 класних керівників.

Зайнятість у позакласній діяльності учнів складає 46%.

Кожний класний керівник складав орієнтовний план проведення класних виховних годин.

Згідно з річним планом школи , було заплановано і проведено комплекс виховних заходів:

· Свято ЗНАНЬ,

· Свято День Учителя,

· Конкурс «Щедрість рідної землі»,

· Козацькі забави,

· Таланти твої, Україно,

· День Збройних Сил України,

· Свято «День Святого Миколая»,

· Новорічний концерт,

· День Соборності,

· Свято Валентина,

· Пам ять ГЕРОЇВ НЕБЕСНОЇ СОТНІ,

· Концерт до дня народження Т.Г.Шевченка,

· Онлайн - день Землі.

Позашкільне життя класних колективів також було цікавим і змістовним.

Важливим завданням українського суспільства на шляху до розбудови демократичної держави є виховання громадянина, який виявляє готовність та бере участь у житті своєї громади. Саме тому заклад освіти, як громадський центр і традиційний духовний осередок місцевої спільноти, має сприяти розвитку демократичної політичної культури, формуванню громадянської компетентності, політико-правових знань та громадянської відповідальності молодих людей. Зміцнення демократичних засад в освіті неможливе без розвитку учнівського самоврядування.

Всю свою роботу висвітлювали на сайті школи.

В 2019/2020 навчальному році педагогу-організатору Палієнко Н.М. необхідно продовжити роз’яснювальну роботу з активізації учнівського самоврядування в навчальному закладі, разом з лідерами спланувати заходи щодо організації цікавого та змістовного дозвілля школярів.

З кожним роком в країні посилюється вплив батьківської громадськості на діяльність загальноосвітніх навчальних закладів. Батьки стають активними учасниками освітнього процесу. Вони допомагають педагогам та учням у реалізації соціально значущих проектів та програм:

- забезпечення соціального захисту учасників освітнього процесу;

- формування здорового способу життя;

- реалізація освітніх програм тощо.

Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів.

На батьківських зборах розглядалися питання:

- попередження дитячого травматизму;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я;

- вплив сім’ї на середовище дитини;

- організація навчального року…;

- проведення ремонтних робіт у заладі протягом року та в літній період.

Співпраці з батьками в школі приділяється велика увага, вчителі-предметники, класні керівники, адміністрація систематично спілкуються з батьками учнів, організують спільні заходи, свята.

У закладі систематизована робота з соціального захисту неповнолітніх. Протягом навчального року вчителями двічі було проведено обстеження житлово–побутових та матеріальних умов життя дитини, складено акти обстеження.

З метою чіткої організації та підвищення ефективної діяльності педагогічного колективу з формування правової культури та попередження правопорушень, з початку 2019/2020 навчального року у річному плані роботи школи окремим розділом було сплановано заходи з профілактики правопорушень та правового виховання серед учнів.

Основна мета роботи школи в цьому напрямку - координація зусиль педагогічного колективу, запобігання правопорушень, надання допомоги вчителям, класним керівникам, батькам, що цього вимагали; охорона прав дитини.

Індивідуальна робота з учнями та їх батьками проводиться систематично з метою профілактики правопорушень та виконання закону України «Про загальну середню освіту".

Плани індивідуальної роботи з учнями контрольованої групи були складені у вересні. За цей час з учнями була проведена діагностика індивідуальних особливостей за різними методиками; бесіди «Культура поведінки», «Відповідальність за правопорушення», «Дотримання шкільної етики», «Ні – шкідливим звичкам», «Компроміс- показник слабкості або зрілої особистості», «Я обираю здоровий спосіб життя», «Паління не прикраса і не шарм». У планах виховної роботи класних керівників та плані роботи соціального педагога Дурицького О.Р. було заплановано бесіди з правового виховання, бесіди з профілактики правопорушень, тиждень правових знань, робота з батьками дітей, схильних до правопорушень. Питання з профілактики правопорушень включені до порядку денного батьківських зборів.

У бібліотеці в наявності підборка літератури правової та правоосвітньої спрямованості.

Протягом року діти контрольованої групи залучалися до участі в роботі гуртків та позакласній роботі.

Класним керівникам необхідно проводити постійну роботу з вивчення та неухильного виконання учнями правил внутрішнього розпорядку, а ШМО класних керівників повинно приділяти цьому питанню першочергове значення.

Робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності у школі велась відповідно до:

· статей 43, 50 Конституції України;

· Закону України «Про освіту»,

· кодексу законів про працю України, статті 2, 10, 13;

· Закону України «Про охорону праці», статті 6, 7, 10, 15, 19, 25;

· наказів Міністерства освіти і науки України № 563 від 01.08.2001р. «Про затвердження положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально – виховного процесу в закладах освіти» і № 616 від 31.08.2001р. «Про затвердження положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально – виховного процесу в навчальних закладах».

Проводилась систематична робота із попередження дитячого травматизму та пропаганди здорового способу життя. В класних кімнатах оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. Система профілактичної роботи з цих питань включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках «Основи здоров'я» та на годинах спілкування. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі у 2019/2020 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації закладу.

З метою організації роботи з охорони праці та забезпечення безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу перед початком навчального року видано відповідні накази, розроблені посадові інструкції та інструкції з охорони праці для всіх працівників, видані працівникам під підпис. У наявності журнали реєстрації інструктажів, обліку дитячого та дорослого травматизму, пожеж тощо.

Відповідно до «Типового положення про організацію навчання з питань охорони праці» проводилось навчання працівників школи з питань охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо.

Відпрацьована програма вступного та первинного інструктажів з охорони праці для працівників та учнів школи.

Були видані накази про організацію роботи з охорони праці, заповнені акти–дозволи на проведення занять у кабінетах, акт перевірки готовності закладу освіти на 2019/2020 навчальний рік, проведено перевірка контурів захисного заземлення, опору ізоляції електропроводу; у колективному договорі є розділ з питань охорони праці, правила внутрішнього розпорядку.

На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих;.

на засіданнях педагогічної ради, радах при директору періодично заслуховувались питання з охорони праці, дитячого та дорослого травматизму.

Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час канікул, під час карантину, у побуті й громадських місцях, на вулиці тощо обговорювались на батьківських зборах.

Усі заплановані заходи з охорони праці, техніки безпеки на 2019/2020 н.р. проведено:

- з 01.09.2019 р. по 09.09.2019 р. в кожному класі був проведений Єдиний день безпеки дорожнього руху та Тиждень безпеки дорожнього руху;

- виховні заході, тематичні виставки, конкурси за даною тематикою, кожний класний керівник розробив додаткові заходи для роботи з класом з попередження усіх видів дитячого травматизму;

- у класних журналах 5-11-х класів відведені окремі сторінки для бесід з правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правила безпеки при користуванні газом, правила безпеки з користування електроприладами, правила безпеки з вибухонебезпечними предметами, правила безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму;

- проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій;

- бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули, бесіди були записані в щоденники.

У 2020/2021 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час екскурсій.

Велику роботу з класними колективами у 2019/2020 навчальному році проводили всі класні керівники.

Одним з напрямів роботи школи є створення освітнього середовища для розвитку здорової дитини, формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння навичками безпечного життя і здорової поведінки.

На стан здоров’я впливає багато чинників, а саме:

несприятливе навколишнє середовище,

погіршення санітарно-гігієнічних умов навчання та якості медичного обслуговування, поширення шкідливих звичок серед учнівської молоді тощо.

Це викликає серйозне занепокоєння. Як показує практика, найбільш рушійний вплив на стан здоров’я молоді здійснює поширення шкідливих звичок. Сьогодні завданням кожного вчителя школи роз’яснення про короно вірусну інфекцію, а також - пропаганда та навчання учнів здоровому способу життя, профілактиці алкоголізму, тютюнопаління, наркоманії та СНІДУ. Тому вже під час проведення вересневих батьківських зборів цим питанням необхідно приділити багато уваги, зупинитись на взаємодії між школою та родинами щодо профілактики негативних факторів, які впливають на стан здоров’я.

На жаль, ці хвороби дуже поширюються і створюють для суспільства очевидну загрозу. Відчувається за потребу розгляд цих питань як в урочний, так і в позаурочний час. Всі ці знання необхідно перетворювати у переконання, це робота і педагогів, і психолога, і бібліотекаря, і батьків, а вчителям «Основ здоров'я» Склончак А.П., Сидоренко З.В. та Лисенко Р.В. необхідно приділити цим питанням першочергову увагу. Ситуація загострюється також через зростання популярності в дитячому та молодіжному середовищі привабливих видів нефізичної діяльності (комп’ютерні ігри тощо).

Саме тому головним завданням педагогів, батьків є формування позитивного ставлення учнів до занять фізичної культури та підвищення рівня їх рухової активності. Одним із шляхів до цього є вдосконалення системи оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури, здійснення оцінювання на основі особистісно зорієнтованого підходу. З метою підвищення інтересу учнів до занять спортом вчителям фізичної культури поряд з оцінюванням за навчальними нормативами необхідно враховувати активну роботу учнів на уроках фізичної культури, участь учнів у змаганнях усіх рівнів, відвідування гуртків спортивної спрямованості.

Важливою складовою здоров’язберігаючого середовища є організація харчування учнів. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, саме харчування на 50-70 відсотків визначає здоров’я людини.

В закладі для організації харчування дітей створені необхідні умови: працюють шкільні їдальні, забезпечено санітарно-гігієнічний режим, у наявності графік харчування учнів. Технологічне обладнання харчоблоків знаходиться в робочому стані, проте потребує заміни. Спільними зусиллями дотримуються вимоги Порядку організації харчування дітей.

Всього гарячим харчуванням охоплені всі учні школи та філій, що складає 100% від загальної кількості учнів. Діти пільгових категорій харчувалися за державні кошти.

На виконання ст. 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», закону України «Про боротьбу із захворюванням на туберкульоз» ст.8 «Своєчасного виявлення хворих на туберкульоз», наказів Міністерства охорони здоров'я України від 23.07.2002 №280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб», від 11.03.1998 № 66 «Про затвердження форми первинного обліку №1- ОМК та інструкції щодо порядку її ведення», від 17.05.2008 № 254 «Про затвердження інструкції про періодичність рентгенівських обстежень органів грудної порожнини певних категорій населення України», від 21.05.2007 № 246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій», Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, з метою забезпечення належних умов при організації проведення медичних оглядів школярів та проходження медичних оглядів педпрацівників перед початком нового навчального року було проведено наступні заходи:

- профілактичні медичні огляди учнів;

- зарахування дітей до 1-х класів здійснювалось за наявності медичної карти дитини;

- тримається під контролем вчасне проходження працівниками загальноосвітніх навчальних закладів флюорографічного обстеження.

В закладі освіти здійснюється контроль за дотриманням правил особистої гігієни дітьми і персоналом в шкільній їдальні, за якістю продуктів харчування, наявністю супроводжувальних документів на них, якістю приготування страв, організацією питного режиму водою гарантованої якості; проводиться штучна С-вітамінізація третіх страв, які виготовляються в їдальні, згідно з діючими нормативними вимогами реєструється це в спеціальному журналі.

Адміністрація та працівники закладу забезпечують безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я, формують гігієнічні вміння та навички здорового способу життя учнів.

У закладі проводиться організаційна та практична робота щодо виконання вимог санітарного законодавства:

- дотримується нормативна наповнюваність груп та класів;

- обов’язковим є дотримання повітряно-теплового режиму;

- не допускається перебування у групах хворих дітей;

- забезпечується дотримання дітьми та персоналом правил особистої гігієни;

- вживаються заходи щодо забезпечення дітей гарячим харчуванням, забезпечується виконання норм харчування, щоденно проводиться штучна С-вітамінізація готових страв;

- проводиться щоденне вологе прибирання приміщень з використанням миючих та дезінфекційних засобів;

- приміщення та території використовуються тільки за призначенням;

- організована робота щодо профілактики різних видів захворювань, профілактичних оглядів на коросту та гельмінтози.

Адміністрація школи забезпечує здійснення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів, відповідно до положень спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674, «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах».

Основними формами медико-педагогічного контролю в закладі є:

- медико-педагогічні спостереження під час уроків з фізичного виховання, динамічної перерви, змагань та інших форм фізичного виховання;

- диспансерний облік учнів, які за станом здоров'я займаються в

підготовчій та спеціальній групах;

- оцінка санітарно-гігієнічного стану місць проведення уроків та інших форм фізичного виховання;

- медико-педагогічні консультації з питань фізичного виховання;

- медичний супровід змагань, туристичних походів тощо;

- профілактика шкільного, в тому числі спортивного, травматизму;

- санітарно-просвітницька робота.

За результатами медико-педагогічного спостереження у разі необхідності проводиться корекція планування процесу фізичного виховання та дозування фізичних навантажень учнів.

Педагог - довірена особа суспільства, якій воно ввіряє найдорожче і найцінніше - дітей, свою надію та майбутнє. Саме вчителі є зберігачами культурної і духовної спадщини нашої країни, і тому від їх праці не менш, ніж від темпів росту економічних показників залежить, в якій країні ми будемо жити завтра. Тому сьогодні особливо важливе підвищення професійної майстерності вчителів, розвиток їх творчої діяльності.

На початку року була створена методична рада. До складу МР увійшли досвідчені вчителі школи, голови шкільних методичних об’єднань та практичний психолог.

Координатором методичної роботи із підвищення якості освіти в закладі була методична рада, на засіданнях якої розглядались теоретичні питання, визначались основні аспекти практичної реалізації нововведень, проводився аналіз їх доцільності та результативності, розроблялись методичні рекомендації по використанню передового педагогічного досвіду, затверджувались плани роботи методичних об’єднань, кафедр, творчих груп, викладання факультативів, курсів за вибором, тексти завдань для проведення тематичних і семестрових атестацій.

Методичною радою закладу розроблена структура організації методичної роботи, яка забезпечувала підвищення рівня методичної підготовки педагогів, практичне опрацювання методичної теми закладу освіти.

Протягом 2019/2020 навчального року було організовано роботу 4 ( з них – 2 – дистанційно) засідання методичного об’єднання вчителів початкової школи та класних керівників, затверджено плани роботи, методичні теми, над якими працювали ШМО.. Робота методичних об’єднань вчителів початкових класів та класних керівників була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів,надання освітніх послуг з використанням дистанційних технологій), так і науково-методичні питання. В період карантинних обмежень освітній процес проводився у Вайбері, Телеграмі. Виконані роботи учні надсилали вчителям-предметникам на особисту електронну пошту.

З метою визначення динаміки зростання творчого потенціалу педагогів у міжатестаційний період, визначення зв’язку між кваліфікаційною категорією педагогів та результативністю роботи у 2020/2021 навчальному році, адміністрацією планується проведення моніторингових досліджень результативності освітньої діяльності вчителів, що атестуються.

Педагогічний колектив постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності про що свідчить кількість вчителів, які в 2019/2020 н. р. відвідували курси підвищення кваліфікації та спецкурси. Створені умови для організації методичної роботи, впровадження інноваційних технологій, консультаційна допомога учителям по реалізації Концепції НУШ.

Протягом останніх років школа ефективно працює над впровадженням інноваційних методик навчання та виховання на основі компетентнісного підходу, а саме технологій критичного мислення, інтерактивні технологій, методу проектів, про що свідчать високі результати стану вивчення викладання предметів, моніторингові дослідження. Колективом школи опрацьовано велику кількість науково-методичної літератури з приводу сучасних педагогічних технологій, постійно проводиться консультаційна робота в межах ШМО та на рівні школи.

Відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти», Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні пріоритетними напрямками діяльності закладу освіти в 2019/2020 навчальному році щодо впровадження нових освітніх технологій були:

· впровадження дистанційних технологій в освітній процес;

· впровадження інформаційних та комунікаційних мультимедійних технологій у освітній процес;

· формування інформаційної культури учнів та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб;

· удосконалення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу;

· оптимізація освітнього менеджмента на основі використання сучасних інформаційних технології в управлінській діяльності;

· використання інформаційних технологій для розвитку дистанційного навчання.

Що стосується безпосередньо освітнього процесу, то комп’ютеризація і інформатизація закладу на сьогодні задовольняє потреби. В період карантинних обмежень всі учасники освітнього процесу мали змогу працювати дистанційно і віддалено. В закладі функціонує два комп’ютерні класи, мультимедійне обладнання, працює WI-FI, постійно оновлюється сайт закладу.

Процес впровадження ІКТ-технологій у освітній процес в цьому навчальному році значно активізувався.

Робота бібліотеки у 2019/2020 навчальному році була спрямована на пропаганду літератури рідного краю, на збереження підручників, художньої, науково–популярної літератури, прилучення учнів до книги , як до джерела знань.

Бібліотекар знайомила учнів та вчителів з довідково–бібліографічним апаратом, здійснили огляд краєзнавчої літератури. Було створено архів сценаріїв масових заходів різноманітної тематики, які є допоміжним матеріалом при проведенні уроків з української та зарубіжної літератури, історії та інших навчальних предметів. Поновлено картотеку підручників, художньої літератури, періодичних видань.

З метою пропаганди бібліотечно–бібліографічних знань проводились огляди–консультації з виховання культури читання, екскурсії для учнів початкової школи, під час яких учні ознайомились з правилами користування бібліотекою, бережливого ставлення до підручника. До відома кожного учня закдаду були доведені “Єдині вимоги до учнів по використанню і збереженню підручників”. Бібліотекар Шихненко Т.В. разом з класними керівниками та бібліотечним активом проводила рейди-огляди та бесіди, спрямовані на виховання у дітей дбайливого ставлення до книги.

Впродовж останніх років приділяється багато уваги створенню сприятливих санітарно-гігієнічних умов навчання і праці. Силами адміністрації, педагогів, робітників адміністративно-господарчої частини, батьків та учнів приміщення та територія закладу освіти підтримується на належному санітарно-гігієнічному рівні, відрізняється чистотою та охайністю. У приміщеннях школи проведено косметичний ремонт навчальних кабінетів, коридорів та сходів. Деякі навчальні кабінети набувають сучасного дизайну.

Аналіз результатів за минулий навчальний рік продемонстрував наступне:

- освітній процес має тенденцію до розвитку;

- реалізація функцій управління в закладі здійснюється за допомогою організаційно-педагогічних, організаційно-розпорядчих, соціально-психологічних, фінансово-господарських методів, які спрямовані на забезпечення функціонування та розвитку навчального закладу шляхом запровадження нових взаємовідносин між керуючими й керованими підсистемами відповідно до мети їх спільної діяльності;

- діяльність адміністрації закладу спрямована на вдосконалення освітнього та підвищення його ефективності;

- у школі використовують колективне обговорення отриманих результатів, колективний творчий пошук вирішення конкретних завдань. На підставі аналізу результатів адміністрація корегує наступні дії щодо досягнення поставленої мети;

- заклад підтримує свій позитивний імідж;

- створюються умови для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, здібностей, потреб учнів;

- методична робота сприяє модернізації змісту освітнього процесу, втіленню педагогічних інноваційних технологій;

- створено сприятливий психолого-педагогічний клімат;

Однак залишились певні питання, розв’язання яких слід продовжити, а саме:

- підвищення якості освітніх послуг з використанням дистанційних технологій;

- підвищення результативності роботи з обдарованими дітьми;

- створення цілісної системи внутрішнього моніторингу.

Нова українська школа – це інвестиція в людину і шлях до процвітання для всієї України.

Щоб змінити українську школу, має змінитись свідомість та підходи до навчання – маємо перейти від принципу трансляції знань до компетентісного підходу передати віру в свої сили та можливість змін.

Новий Закон «Про освіту» дає можливість дітям розвиватися всебічно, формувати необхідні для успішного навчання і життя компетенції (знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, особисті якості). В Державному стандарті початкової освіти серед обов’язкових результатів навчання також означено не тільки уміння, але й знання. Це дасть можливість дітям розвивати життєво необхідні компетентності і стати спроможними до навчання в будь-якій країні світу. Ми прагнемо і будуємо план щоби перейти до школи, яка розвиває індивідуальність, забезпечує свободу вибору. Ми розуміємо як робити цей вибір, побудувавши нову школу. Рішенням педагогічної ради в 2020/2021 навчальному році в 10-11 класах продовжується підбір профільного навчання. Відповідно до нового Закону «Про освіту» в 2020/2021 навчальному році зміняться підходи до освітнього процесу. Педагогічною радою школи схвалено стратегічні завдання розвитку освітнього закладу.

Вважаючи, що наш навчальний заклад знаходиться на шляху постійного розвитку, ми маємо всі ресурси для реалізації , поставлених державою та суспільством перед освітянами задач у сфері освіти, що передбачає поліпшення її якості, створення умов для особистого розвитку та самореалізації кожного учня.

Пріоритетними напрямками розвитку освіти закладу на 2020/2021 навчальний рік є:

- забезпечення доступної та якісної освіти відповідно до вимог нового Закону «Про освіту» (стаціонарно, дистанційно) та можливих карантинних обмежень в зв’язку з поширенням короно вірусної інфекції;

- створення умов для реалізації вимог НУШ;

- забезпечення спрямованості освітнього процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти шляхом застосування особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів;

- реалізація принципу наступності у розвитку дошкільної, загальної освіти;

- впровадження сучасних педагогічних технологій, спрямованих на розкриття та розвиток інтелектуальних і творчих здібностей дитини, на задоволення її потреб у самовдосконаленні;

- створення оптимальних умов для здійснення педагогічними працівниками результативної самоосвітньої діяльності, в центрі якої проектування та організація сучасного уроку;

- посилення здоров’язбережного аспекту освітнього процесу шляхом активного використання здоров’язберігаючих технологій;

- сприяння умов для профільного навчання;

- підвищення рівня підготовки та проведення колективних форм роботи з метою подальшого вдосконалення дидактичної компетентності вчителів;

- соціальний захист дітей та створення оптимальних умов для навчання обдарованої молоді;

- стимулювання соціальної активності учнів, їхньої участі в роботі органів учнівського самоврядування, дитячих громадських організацій;

- формування у дітей та молоді національної ідентичності, розуміння єдності й цілісності України, виховання патріотизму та активної громадянської позиції, особистої відповідальності за долю держави та рідного села;

- сприяння життєвому і професійному самовизначенню учнів через впровадження ріхних форм організації профорієнтаційної роботи;

- оптимізація співпраці педагогів та батьків школи;

- забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу;

- психологічна корекція педагогічної діяльності та професійної мотивації співробітників закладу;

- психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної, творчої обдарованості;

зміцнення матеріально-технічної бази закладу.

Змінився світ – додалися можливості, зокрема в технічному плані, стала іншою наша школа, зараз в ній навчаються інші діти. Змінилися й ми.

Ритм життя навколо зумовлює пришвидшення внутрішніх, особистісних, професійних ритмів.

Тож бажаю всім бути позитивно налаштованими на сприйняття світу – лише за цих умов можна бути впевненим у тому, що використано всі шанси у житті.

Впродовж 2019 року було використано:

ОНЗ Прибірське НВО:

заробітна плата - 4350326,20

комунальні послуги та енергоносії - 618794,66

інші поточні видатки - 610621,05

придбання обладнання і предметів - 436563,19

Оранська філія:

заробітна плата - 1356680,43

комунальні послуги та енергоносії - 348045,04

інші поточні видатки - 54998,86

придбання обладнання і предметів - 1970,79

Русаківська філія:

заробітна плата - 1865220,33

комунальні послуги та енергоносії - 144679,57

інші поточні видатки - 566149,70

придбання обладнання і предметів - 35339,50

Кiлькiсть переглядiв: 137

Коментарi